پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

خوشا فصلی که دور از غم...

قبل از هر چیز عرض سلام دارم حضور گرم همه شما دوستان عزیز که همواره لطف شما شامل حال بنده و وبلاگ دهتل بوده و خواهد بود. 

هرچند طبق تقویم  هنوز تقریبا یک ماه به فصل بهار باقی مونده اما منطقه خودمون و کلا جنوب یکی دوماه زودتر از جاهای دیگه بهار می رسه و تا فصل بهار تقویمی  جای خودش رو به تابستون و گرما میده. خیلی از دوستان در بندرعباس خبر  میدن که گرما رسیده و کم کم به فکر روشن کردن کولر گازی هستن. 

خب بهتره تا گرما فراگیر نشده و تاب و طاقت ما رو نبرده از بهار بگیم. امسال خوشبختانه به لطف خداوند رحمن سال خوبیه و اکثر جاهها سرسبز از بهاره. کمتر جایی شاید باشه که امسال تو استان ما بارندگی نبوده و سرسبز نشده باشه. باز هم خداوند رو به خاطر لطف بی نهایتش شاکریم. 

امسال بار دیگه بهار شد و شادی و خوشحالی رو به استان ما آورد. این روزا هیچ کسی بعد از ظهرا تو خونه نمی مونه و هر جایی که نگاه می کنیم دشت ها و کوه ها  و مغ دان ها و مزارع همه جا و همه جا شلوغ شده.  خوراکی های بهاری ( ترشه-نونکی-دسو) و هکال ( قارچ محلی ) و خئر ( دمبلان) به وفور یافت میشه.  

و چقدر دنبال خئر گشتن حوصله می خواهد!!! اما تا اینکه ترکی (شکاف) بر زمین می بینی تمام خستگی را که برای پیدا کردنش تحمل کرده بودی فراموش می شود و شاید هم از هیجان یک دور افتخار برای خودت بزنی! 

 

نزدیک غروب که میشه همه جا پر میشه از عطر گل های بهاری ( گل لالو - گل شب بو و ...)  و چه افتخاری بزرگتر از پنچر شدن بعد از غروب در یک دشت پر از گل!!!  

 

از خداوند می خوام همیشه بهار باشه و همه شاد باشن! هیشکی غم و غصه ای نداشته باشه! هیچ مریضی تو خونه ها و بیمارستانا نباشه تا همه بتونن از این زیبایی های بهاری لذت ببرن! 

خدایا صد هزار مرتبه شکرت!!! 

  

به مناسبت فصل بهار تعدادی عکس از بهار دهتل آماده کردم که تقدیم میکنم به همه شما سروران عزیز :  

 تصاویر بیشتر را نیز میتوانید در ادامه مطلب مشاهده کنید. 

 

پ.ن-۱ : تولد نبی اکرم(ص) گرامی باد.

پ.ن-۲ : خوراک خئر نوش جانتان!  

پ.ن-۳ : همشهریای خلیجی جای همتون سبز ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...