پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

صعود یارمند دهتل به مرحله پایانی مسابقات فوتبال زیر گروه استان

تیم فوتبال یارمند دهتل در دوره اول مسابقات زیر گروه استان که از تتیم فوتبال یارمند دهتلاریخ ۱۴ الی ۱۸ تیر ماه در بندرلنگه برگزار شد توانست با دو برد و یک تساوی جمعاْ با ۷ امتیاز به مرحله پایانی سعود کند. مرحله پایانی این بازی ها نیز طی سه روز از تاریخ : 23/4/90 الی 25/3/90 در استادیوم تختی بندرعباس برگزار خواهد شد. 

گروه 1: پیروزی سنگی رودان- مقاومت رودخانه- صیادان بندرلنگه
گروه 2: ابومسلم میناب- خلیج فارس خونسرخ- یارمند دهتل بستک

برنامه مسابقات گروه 2: 

 - ابومسلم میناب- خلیج فارس خونسرخ- پنجشنبه: 23/4/90 ساعت 30/17 ورزشگاه تختی بندرعباس
2- ابومسلم میناب- یارمند دهتل بستک- جمعه 24/4/90  ساعت 30/17 ورزشگاه تختی بندرعباس
3- یارمند دهتل بستک- خلیج فارس خونسرخ- شنبه  25/4/90   ساعت 30/17 ورزشگاه تختی بندرعباس 

فینال:‌ روز دوشنبه 27/4/90- استادیوم تختی ساعت ۳۰/۱۷

 

با آرزوی موفقیت و قهرمانی برای دلیر مردان دهتل

نامه اعتراض مغازه داران و کسبه دهتل نسبت به بهای قبض برق

همزمان با شروع فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای هرمزگان که گاهی اوقات از ۵۰ درجه نیز تجاوز می کند مقدار مصرفی برق نیز در استان افزایش چشمگیری پیدا می کند. این افزایش ناشی از استفاده وسایل سرمایشی جهت خنک کردن منازل و اماکن است. هر چند با محاسبه آزاد نرخ برق پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مردم نهایت سعی خود را در جهت صرفه جویی در مصرف برق خود داشته اما باز هم رقم های باورنکردنی قبوض برق اکثر مشترکین را شاکی نموده است. 

مغازه داران و کسبه که هزینه برق آنان بصورت تجاری محاسبه می شود در این قانون بیشترین ضرر را متحمل می شوند چرا که مصرف برقشان نسبت به منازل بیشتر و گرانتر بوده  و یارانه ای نیز جهت پرداخت قبوض خود دریافت نمی کنند. 

مغازه داران دهتل نیز که از این امر مثتثنی نبوده اند در پی دریافت قبض برق دوره جدید و مشاهده مبالغ بسیار گزاف نسبت به آن اعتراض نموده و طی نامه ای که به امضاء اکثریت مغازه داران رسیده است خواهان رسیدگی مسئولین به وضعیت موجود شدند. 

 اعتراض مغازه داران و کسبه دهتل نسبت به بهای برق

متن نامه مغازه داران و کسبه دهتل در اعتراض به بهای قبوض برق:

                                  

                              دهیار و شورای اسلامی محترم روستای دهتل                       تاریخ: 11/4/1390

با سلام و احترام؛

همانطوریکه مستحضر هستید قبوض برق مغازه ها  در روستا بصورت تجاری محاسبه می شود که قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه نیز برای روستاییان بسیار گران محاسبه می شد و اکنون که با نرخ آزاد محاسبه شده مغازه داران با قیمت هایی باورنکردنی مواجه شده اند.

ما با اطلاع از قانون هدفمندی و محاسبه آزاد نرخ برق، مصرف خود را به حد اقل رسانیده ایم و در برخی مغازه ها تنها وسیله برقی فقط یک کولر است که در گرمای بالای 40 درجه هرمزگان در فصل تابستان عدم استفاده از این وسیله غیر ممکن است. حال مغازه ای که تنها یک کولر استفاده می کند قبض برق 90 هزار تومان محاسبه شده در صورتی که این مبلغ در دوره های قبل بیش از 12 هزار تومان نبوده است. این در صورتی است که بارها مشاهده شده که قبض برق یک روستایی با حداقل وسایل برقی چندین برابر قبض برق یک شهری با حد اکثر وسایل برقی محاسبه شده است.

مشکل اصلی این است که هزینه برق در دهک های مختلف جامعه یکسان محاسبه می شود و یک مغازه دار روستایی که متوسط درآمد روزانه اش 15000 تومان است همان هزینه برقی را باید پرداخت کند که یک مغازه دار در شهر های بزرگ با درآمد روزانه حد اقل 500 هزار تومان می پردازد.

اگر قانون هدفمندی یارانه ها با هدف اجرای عدالت وضع شده، باید مشکلاتی را نیز که برای دهک های کم درآمد و پایین جامعه در راستای اجرای این قانون ممکن است پدید آید مورد توجه و بررسی قرار داده تا مشکلات و فشار بر این قشر چندین برابر نشود.

قبض برق منازل بوسیله یارانه هایی که ماهیانه به حساب خانوار ها واریز می شود قابل پرداخت است اما مغازه ها که هزینه برق آنها تجاری نیز محاسبه می شود هیچگونه یارانه ای جهت پرداخت قبوض خود دریافت نمی کنند و این مشکل در روستاها که درآمد بسیار پایین تر از شهر ها است مشکلات عدیده ای را برای این قشر به وجود آورده و ادامه کار را برایشان سخت نموده است و در صورت ادامه این روند با تعطیلی بسیاری از مغازه ها در روستا  و مهاجرت به شهرها مواجه خواهیم شد که این موضوع بر خلاف اهداف دولت عدالت محور است.

ما مغازه داران روستای دهتل تا هنگامی که نسبت به رفع این مشکل و محاسبه دقیق و واقعی هزینه برقمان اقدامی صورت نگیرد قبوض برق خود را پرداخت نخواهیم کرد.

لذا از شما خواهشمند است مسئولین و مقامات زیربط را درجریان این مشکل و اعتراض مغازه داران دهتل قرار داده تا در جهت رفع آن اقدام نمایند. 

                                                                        با تشکر 

                                                           مغازه داران و کسبه دهتل 

رونوشت: 

- بخشداری محترم بخش مرکزی 

- فرمانداری محترم شهرستان بستک 

- استانداری محترم هرمزگان 

- نماینده محترم شهرستان های بندرلنگه. بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی 

- اداره برق شهرستان بستک

زیبا سازی میدان مسجد جامع و پارک دهتل

دهیاری دهتل در راستای زیبا سازی شهر اقدام به ساخت طاقی در میدان مسجد جامع و همچنین مجسمه فیل در پارک دهتل نموده است . چند تصویر در این زمینه:  

 

طاق میدان مسجد جامع دهتل 

 

مجسمه فیل در پارک دهتل 

افراد در این تصویر: محمد غفوری (دهیار دهتل) و هنرمندان سازنده مجسمه و طاق مسجد جامع 

 

جهت مشاهده تصاویر بیشتر به گالری عکس مراجعه نمایید.