پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

استعفای مجدد دهیار نمونه شهرستان

خدمتگذاری صادقانه، عشق به زادگاه را می طلبد ولی متاسفانه در دنیای امروز کمتر کسی است که فقط به قصد خدمت سمتی را بپذیرد. هر کس در پی سوء استفاده از جایگاه و مقام خود بوده و این مسئله نه اینکه روح خدمت را می گیرد بلکه مشکلات و حرج و مرج را دو چندان خواهد کرد.

 از هر فرد دهتلی که بپرسید بیشترین پیشرفت دهتل در زمینه های عمرانی، اجتماعی ، فرهنگی و... در چه زمانی بوده است، بدون شک جواب " دوره شورای سوم (فعلی) و دهیاری محمد غفوری"  است. چرا که مردم به وضوح این پیشرفت را روز به روز مشاهده و لمس کرده اند. 

یکسال قبل بود که خبر استعفای محمد غفوری دهیار دهتل بسیاری از مردم را شوکه کرد. اما این خبر واقعیت داشت و ایشان متن استعفای خود را به شورا  و مسئولین شهرستان ارائه داده اما هنوز  پذیرفته نشده بود. . موج بسیاری از مردم دهتل به ایشان مراجعه نموده و درخواست باز پس گرفتن استعفا را نمودند و پس از چندی با اصرار مردم و پا درمیانی امام جمعه محترم،  ایشان حاضر به ادامه کار خود شدند و خاطر مردم نیز از این بابت آسوده شد. 

اکنون پس از گذشت یکسال و پس از انتخاب ایشان بعنوان دهیار نمونه شهرستان در سال 89 ، بار دیگر خبر هایی مبنی بر استعفای مجدد ایشان به گوش می رسد و متاسفانه شنیده شده است که شورا نیز ناچاراً بدلیل اصرار مکرر ایشان این بار قصد موافقت با استعفای ایشان را دارد. 

به جرئت می توان گفت که 99 درصد مردم دهتل مخالف کناره گیری ایشان از سمت خود هستند و این را در گفتگو ها و تجمع ها به وضوح می توان دید. مردمی که بر این باورند که در دهتل هیچ شخصی نمی تواند جایگزین ایشان باشد نگران وضعیت موجود هستند و امیدوارند که بار دیگر نیز دهیار محبوبشان از تصمیم خود منصرف و در راه پیشرفت و آبادانی شهرشان همچون قبل پیش رود.

به امید ابقای ایشان در جایگاه خود...

ده روستای هرمزگان شهر می‌شوند

صبح ساحل، شهرستانها _  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری هرمزگان از در دست بررسی بودن پرونده 10 روستا در این استان برای تبدیل به شهر خبر داد. ابولفضل فانی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: با توجه به قانون جدید تشکیل شهرها، تعداد 11 شهر دیگر به تعداد شهرهای استان اضافه خواهد شد که “گروک “ از جمله روستاهایی بوده است که طی این قانون تاکنون به شهر تبدیل شده و پرونده تبدیل تعداد 10 روستا به شهر دیگر نیز در دست بررسی است. وی در ادامه با اشاره به روز ملی شوراها ضمن گرامیداشت این روز افزود: مسئله شورا و مشورت در آیات و روایات بسیاری، مورد تاکید قرار گرفته است.  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری هرمزگان ادامه داد: باوجود بازنگری در قانون شوراها در سال 1382 این قانون همچنان با خلاهایی مواجه است که باید اصلاح شود. فانی، عدم شفافیت قانون در مورد مسئولیت شوراهای شهر، بخش و روستا، عدم پیش‌بینی منابع درآمدی برای شوراهای بخش و روستا، عدم واگذاری مدیریت واحد شهری به شوراها و... را از چالش‌های پیش روی شوراها دانست. این مقام مسئول گفت: لیردف، تنب بزرگ، جغین، رضوان، دشتی، پل شرقی، کرگان، گزیر و لمزان مقام و هنگویه از جمله روستاهایی هستند که برای شهر شدن پرونده‌های این مراکز در دست بررسی است. مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در ادامه، عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: 70 درصد شوراها معدل ارزیابی بالای 15 گرفته‌اند.  فانی تصریح کرد: شوراها می‌توانند ضمن آگاهی از قوانین شوراها و دقت در مفاهیم آن، آموزش، هماهنگی و همکاری مثبت و سازنده با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، مشاوران قوی و کارآمدی برای مسئولان باشند. وی با اشاره به اینکه روند واگذاری امور به نهادهای مردمی محلی، روندی روبه رشد است، ابراز داشت: شوراهای اسلامی باید خود را برای این مسئله آماده کنند.   

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صبح ساحل