پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

شهرداری بندر عباس؟؟؟

از زمانی که به خاطر دارم تمام هرمزگانی ها همیشه به خاطر  استفاده از نیروهای غیر بومی در نهاد های اداری - اجتماعی – سیاسی و ... استان گلایه های بسیاری داشته اند و همیشه از طریق رسانه های جمعی ، سایت ها و وبلاگ های مختلف به این مورد اعتراض داشته و دارند.

 راستی چرا اینچنین است؟ چرا وجود غیر بومیان در استان ما نسبت به بومیان در همه زمینه ها بیشتر است؟ چرا من و شمای هرمزگانی نباید سهمی از اشتغال استان و بازار کار و ادارت خود داشته باشیم؟ چرا نیروی موجود در استان باید بر خلاف میل خود مجبور به ترک زادگاهش شود؟ این از بی لیاقتی ماست یا شایستگی غیر بومی ها نسبت به ما؟

صورت حادتر این موضوع در تیم فوتبالی به نام شهرداری بندرعباس که کمتر بندرعباسی و هرمزگانی در آن دیده می شود - تا جائیکه امروز در بازی بین شهرداری و استیل آذین تنها فقط یک بازیکن هرمزگانی حضور داشت،- به وضوح نمایان است.

این تیم که تنها نماینده هرمزگان در لیگ دسته یک کشور است مملو از بازیکنان غیر بومی بوده و جالبتر اینکه اکثر این بازیکنان در نوع بازی بسیار بی کیفیت بوده و هیچگونه جسارت و تعصبی در آنان دیده نمی شود.

در عین حال بسیار بازیکنان با کیفیتی هستندکه چه در تیم های بندرعباسی و چه در شهرها و روستاهای استان بازی می کنند و نیاز به یک حامی دارند تا استعداد نهفته شان شناخته و پشتوانه ای قدرتمند برای ورزش استانمان باشند.

اگر کمی بازتر به این موضوع بنگریم می بینیم که اکثر استانهایی که در فوتبال حرفی برای گفتن دارند و چهره های زیادی را به جامعه فوتبال ملی و کشورمان معرفی کرده اند از نیروهای بومی خود استفاده کرده اند و با برنامه ریزی دقیق تیم هایی شاسته و بازیکنانی شاخص را به بار آورده اند.

به عنوان مثال می توان استانهای خوزستان و فارس را که در همسایگی ما هستند را نام برد که در حال حاضر چندین تیم در لیگ برتر و دسته یک کشور دارند و تعداد زیادی از بازیکنان تیم های ملی ما نیز از بین شاخص های همین استانها هستند.

این استانها با برنامه ریزی دقیق در امر ورزش و استعداد یابی و گزینش بازیکنان در سطحی گسترده به صورتی که کوچترین تیمها را مورد بررسی خود قرار داده و استعداد های درخشان این تیمهای ناشناخته را حمایت، و با مدیریتی صحیح آنان را تقویت کرده و به جامعه فوتبال و ورزش ما معرفی کرده اند.

تعصب در فوتبال یک امر بسیار مهم بوده که در بزرگترین تیمهای اروپایی که مثل تیم ما حتی یک بازیکن بومی ندارند حرف اول را می زند. متاسفانه در تیم های ما بازیکنان غیر بومی تعصبی نسبت به تیم خود نداشته و بومی ها نیز با کنار گذاشته شدن از ترکیب تیم دلسرد شده ، اما مشخص است که با کوچکترین مجالی که بدانان داده شود تا حد توان برای موفقیت تیمشان عرق می ریزند.

در تیمی که اکثر بازیکنان آن غیر بومی باشد عجیب نیست که تیم نتیجه دلخواه را کسب نکند و این خود نوعی بی حرمتی به تماشاگری است که در گرمای سوزان بندر جهت تشویق به ورزشگاه می آید و با تمام وجود تیمی را تشویق می کند که حتی یک بازیکنش از آن استان نیست.

مطمئناً افراد دلسوزی هستند که به فکر ورزش استانمان بوده و انشاءالله که در آینده از تعداد بازیکنان غیر بومی تیم شهرداری کاسته شود تا فرصتی باشد برای بازیکنان شایسته استانمان که تعدادشان هم کم نیست و اگر استعداد یابی شوند ما نیز همچون فارس و خوزستان می توانیم در فوتبال کشور سهم بسزایی داشته باشیم.

در پایان برای تیم شهرداری و همچنین تیم فولاد که به تازگی به جمع تیمهای حاضر در لیگ یک کشور پیوسته است آرزوی موفقیت دارم و آینده ای درخشان را برای فوتبال و ورزش استان آرزو می کنم.

 

تیم همیشه قهرمان

 

ایستاده از راست :

علی عبدی- منصور فتاحی- محمد نگارانی- عبدالعزیز عزیزی- عبدالغفور فتاحی-  سید محمد نیکزاد- ابراهیم قائد

نشسته از راست :

سید احمد حسینی حقیقی-  عبدالقادر فتاحی- محمود خورسند- عبدالقادر محمد پور-  عبدالرحیم عالم زاده (مفتی)- حسن بدویی- حمید بامری