پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

آثار ما قبل تاریخ در دهتل

دهتل جزو یکی از قدیمی ترین مناطق شهرستان بستک است که آثار باستانی بسیاری مربوط به هزاران سال قبل در این مکان به چشم می خورد.

یکی از این آثار سنگ نوشته هایی است که محققان قدمت آنرا مربوط به چهار هزار سال قبل و دوره هخامنشیان  ( عصر شکار )عنوان نموده اند. این سنگها که به تعداد زیادی در قسمت جنوبی دهتل وجود دارد اشکال و طرح هایی بر آنها مجسم شده است که نشان از انسان و صحنه هایی ازشکار حیوانات دارد. 

متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نبود هیچگونه حفاظت  و نگهداری عده ای یا اقدام به شکستن و از بین بردن  این سنگها نموده اند و یا منبعی مفید برای افراد سودجو بوده است. ودر حال حاضر نیز روز به روز از تعداد این سنگها کاسته می شود و یا اینکه نابود میگردند.

با وجود اینکه مسئولین میراث فرهنگی از وجود این آثار قدیمی در این مکان اطلاع داشته و حتی از آنها بازدید نیز کرده اند ولی متاسفانه تا کنون اقدامی در جهت حفظ این آثار صورت نگرفته است.

برای بزرگتر دیدن عکسها روی آنها کلیک کنید .

 دهتل   دهتل   دهتل   دهتل

من اعتراف میکنم(بازی یلدا)

من هم اعتراف میکنم

 

مدتی است که یک بازی در بین وبلاگ نویسان رواج یافته به نام بازی یلدا. در این بازی یک وبلاگ نویس که از جانب کسی دیگر به این بازی دعوت شده باید پنج نکته از خصوصیات شخصی خودش را که دیگران از آن بی خبرند عنوان کند و در آخر نیز باید پنج نفر دیگر را به این بازی دعوت کند.این بازی در بین وبلاگ های هرمزگانی ها توسط سیاورشن شروع و در ادامه بنده نیز تو سط دوست عزیز م آقای نوید صالحی از وبلاگ لنگه به این بازی دعوت شده ام. 

 

من عاشقم.

(البته عاشق خانواده و شهرم) و دوری از آنها خیلی سخته برام.

 

من یه دوست خیلی صمیمی دارم. (اسمش کامپیوتره)

روزانه حدود 15 ساعت رو باهمدیگه هستیم. و از این15 ساعت روزی حدود 4 ساعت را صرف اینترنت می کنم.

 

راحت گریه میکنم.

من بادیدن صحنه های غم انگیز و عاطفی خیلی زود احساساتی میشوم و گریه می کنم. این صحنه ها میتوانند از خدا حافظی از یک دوست صمیمی و یا صحنه هایی از یک فیلم باشد.

 

اهل مطالعه هستم.

خیلی دوست دارم قبل از خواب مطالعه کنم.بیشتر کتب شعرای سنتی و بومی و تا حدود زیادی مجلات را مطالعه میکنم.

 

از سه چیز بسیار متنفرم.

دود سیگار- مردبیکار- تقلید از دیگران

 

و در اینجا اگر افتخار بدهند  دوستان عزیزم وبلاگهای کوخرد/خبرنگار/دختر رویدری/(کس دیگه ای به نظرم نمی رسه. دوستان به بزرگی خودشون ببخشن) را به این بازی دعوت میکنم .