پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

استاندار محترم پاسخ دهد!

چند ماه قبل پس از آزاد سازی یارانه ها مبالغ باورنکردنی درج شده در قبوض برق مشترکین موجب شاکی شدن بسیاری از صاحبان کسب و کار و مغازه داران شد. این بدان علت بود که نرخ برق مشترکین تجاری بسیار گرانتر از مشترکین خانگی محاسبه می شود اما هیچگونه یارانه ای جهت پرداخت قبوض تجاری به مشترکین پرداخت نمی گردد و بسیاری از کسبه ها نسبت به این موضوع اعتراض نمودند.

این وضع در شهر ها و روستاهای کم جمعیت نیز تفاوتی با شهر های بزرگ ندارد و یک مغازه دار در روستایی کوچک همان نرخی برقی را پرداخت میکند که یک مغازه دار در شهر های بزرگ می پردازد. این در حالی است که تفاوت مصرف و درآمد بین این دو گروه بسیار است و یک مغازه دار که در روستایی کم جمعیت مشغول به کسب و کار است در بعضی نقاط چند صدم درصد مغازه داران شهری نیز درآمد نداشته اما هزینه برقش تفاوتی با شهر ندارد و این موجب می گردد که کسبه ها و مغازه داران روستایی مبلغی بیشتر از درآمد ماهیانه خود را صرف پرداخت قبض برق خود نمایند و چه بسا مغازه هایی که با بوجود آمدن این وضعیت به اجبار تعطیل و افرادی بیکار گشته اند.

مغازه داران و کسبه دهتل پس از مشاهده مبالغ هنگفت قبوض برق خود طی نامه ای شکایت و نارضایتی خود را از این وضعیت به شورای اسلامی و دهیاری دهتل ارائه دادند و خواستار عدم محاسبه برق مغازه داران در روستاها به صورت تجاری و یا اختصاص یارانه جهت پرداخت قبوض به کسبه و بازاریان در روستا شدند و درخواست پیگیری و رفع مشکل بوجود آمده را از طریق مدیران و مسئولین مربوطه نمودند.

این نامه بصورت رونوشت به فرمانداری شهرستان بستک، اداره برق شهرستان بستک، استانداری هرمزگان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ارسال شد و همچنین دهیار محترم دهتل طی ملاقات حضوری با مدیر کل برق استان جناب آقای وجدانی و استاندار محترم جناب هاشمی تختی خواستار پیگیری و رفع وضعیت موجود شدند.

مهندس وجدانی مدیر کل برق استان جواب قانع کننده ای به این موضوع نداده اما استاندار محترم در گفتگو با غفوری دهیار دهتل عنوان نمودند که این وضعیت، مشکل بسیار بزرگی برای روستاییان به شمار می رود و موجب مهاجرت بیشتر روستاییان به شهر ها می شود و لذا قول پیگیری و رفع این مشکل را داده اند.

اکنون پس از گذشت دو ماه و توزیع قبوض دوره جدید بار دیگر مبالغ بسیار بالا و باورنکردنی نشان از عدم پیگیری و رفع این مشکل دارد و گویا استاندار عزیز که به خوش خدمتی معروف است نیز وعده خویش را به فراموشی سپرده و هیچ مسئولی قرار نیست در راه بر طرف کردن این مشکل اقدامی نماید.

نظرات 2 + ارسال نظر
دت بستکی یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 16:45

اقارامی
برق شهری هم دست کمی از برق روستایی ندارد و این پیگیریها بیفایده لست
چون گوش شنوایی برااین چیزها وجود ندارد
برق خودشان چون پرسنل هستن زیاد نمیاد که درک کنند پس بیخیال میشینن

دهتلی یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 19:54

متاسف شدم از این همه دروغ.راستی چرا به آقای جباری نمیگین؟ایشون که میخواستن کل شهرستانهای بستک،بندر لنگه و پارسیان را منطقه آزاد کند.تا مردم بتوانند اجناسشان را ارزان بخرند،پس کجا رفت آن وعده ها و چرا اجناس گرانتر شده؟؟؟؟؟؟؟ کجا رفت آن وعده ها؟؟.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد