پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

مشکلات عمده دهستان دهتل و روستاهای تحت پوشش این مرکز (۲)

بهداشت و درمان

در گذشته آمار مرگ و میر بر اثر کمبود بهداشت و نبود امکانات پزشکی بسیار بالا بوده و این مسئله در مناطق محروم و روستاها شکل عادی به خود گرفته بود و همانطور که اطلاع دارید در بسیاری از خانواده ها نوزاد در بدو تولد و یا اینکه در سنین بالاتر با ساده ترین نوع  بیماری جان می باخت، اما امروزه خوشبختانه این مورد کمی کمرنگ شده. ولی اکنون که هر جا سخن از عدالت و همسان بودن حقوق فردی و اجتماعی افراد ( چه شهری و چه روستایی) است و دولت حال نیز این شعار را مبنای عمل خویش قرار داده و عدالت محوری خود را با حروف برجسته بر در و دیوار جامعه ما حک کرده  هنوز در جایی به نام دهتل کسی طعم این عدالت محوری ها را نچشیده است. مرکز بهداشتی در مانی دهتل با سابقه ای بالای 35 سال از اولین مراکز درمانی شهرستان بستک به شمار میرود و روزانه افراد زیادی جهت مداوا از دهات تابعه جهت درمان به این مرکز مراجعه میکنند.

 در جلسه ای که چندی پیش با حضور مدیران ادارات و فرماندار شهرستان بستک در دهتل  برگزار شد ، یکی از درخواست هایی که عنوان شد شبانه روزی کردن این مرکز بود که رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان در خواست مردم دهتل ودهات تابعه را مبنی بر شبانه روزی کردن این مرکز رد نمودند و حتی مسئله دو پزشکه بودن که گویا پس از پیگیری های مکرر مسئولین درمانگاه تا حدودی به تصویب رسیده بود نیز غیر قابل اجرا عنوان نمودند. مشکل اصلی مربوط به نقاط دوردست این منطقه است که هر فرد از روستای انجیردان و توابع آن برای رسیدن به مرکز بخش و شهرستان باید چندین ساعت راه ( مسافتی تقریبا  150 کیلومتر)  راطی کند ومبلغ هنگفتی را نیز به عنوان کرایه بپردازد.گذشته از این مسائل هر گاه شخصی مریض شود باید جاده خاکی انجیردان تا رودبار را طی کرده و پس از آن مسیر پر پیچ و خم رودبار تا دهتل را پیموده تا به مرکز بهداشتی درمانی دهتل برسد.از آنجایی که مریضی وقت و ساعت خاصی ندارد و هر آن ممکن است به سادگی در اثر سانحه ای یا گزیدگی خزندگان و یا عودت ناراحتی قلبی یک شخص و ...  پدید آید ، بر حسب اتفاق ممکن است در ساعاتی چنین موردی پیش بیاید که خارج از ساعات اداری باشد واز آنجایی که مرکز بهداشتی درمانی دهتل شبانه روزی نبوده  وفقط در ساعات اداری اقدام به ویزیت مریض میکند فرد مذکور پس از مواجه شدن با درب بسته درمانگاه دهتل باید 50 کیلومتر دیگر رانیز طی کرده و به بیمارستان مرکز بخش مراجعه کند که اگر مریض اورژانسی باشد خدا میداند تا رسیدن به بستک به چه سرنوشتی دچار شود .

از چند روز قبل نیز طبق صدور دستور از جانب مدیریت بهداشت و درمان شهرستان، پزشک مرکز درمانی دهتل ماموریت دارد که در طول هفته یک روز را در رودبار و سه نوبت بعد از ظهر را نیز در روستای برکه لاری حاظر شده و بیماران را ویزیت کند و درمانگاه دهتل نیز در استراحت! کاش بحث شبانه روزی شدن درمانگاه را عنوان نکرده بودیم شاید لااقل هنوز همان موقیعت قبلیمان را داشتیم  وکمی هم امیدوار بودیم که در آینده شاهد دو پزشکه شدن درمانگاهمان باشیم ولی افسوس !!!

نظرات 15 + ارسال نظر
نیک خو قشمی پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:22 http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام خسته نبشی خیلی وقت هستره که چیزی نتنوشته و ما منتظر هستریم انشالله روزی بییتن که مشکلات همه برطرف بشتن. براتون ارزوی موفقیت اکنم

جاسم تمیمی پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:45 http://soojeh.blogsky.com

سلام دوست گرامی
این مشکل دامن گیر اکثر مناطق می باشد .
باور بکن در بندرلنگه نیز همین مشکل را داریم برای کوچکترین بیماری باید راه بندرعباس را بگیریم حالا هم که با سهمیه بندی بنزین کارها آسانتر شده !!!!!!
خدا به شما و اهالی منطقه صبر بده انشاالله درست میشه !!

محمد جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:32 http://www.shahreasheghan.blogfa.com

..سلام دوست من ~$$$$
~~~~~~~~~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
وبلاگت باحاله.. $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~عزیز من. ~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
به من هم یک~$$~~~$$$$
~~~~~~~~~$$$$$$$$
~~سری~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~میزنی~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضورسبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~..گلم..~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$

خبرنگار جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:50

سلام دوست من کمی بیشتردر مورد آداب ورسوم دهتل برایم بنویس خیلی علاقمندشدم جای بسیار زیبایی است

سیدجلال جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:12 http://kolger.blogsky.com

سلام
تنها راه حل اساسی برای این معضلات این است که جوانان مستعد و غیرتمند منطقه با عزمی راسخ مدارج علمی مورد نیاز منطقه نظیر رشته های علوم پزشکی دبیری و ... را طی کنند و سپس کار را به خیرین با همتی همچون جناب حاج محمد عقیل عباسی (جزاه الله خیرا) بسپارند تا شاهد مراکز درمانی شبانه روزی پیشرفته و با امکاناتی همچون مجتمع درمانی جناح باشیم. خوشبختانه در این چند سال هم خیرین و هم جوانان غیور منطقه این جهاد مالی و علمی را آغاز نموده اند.
به امید داشتن هرمزگانی آباد با شهروندانی آگاه و پیگیر.

[ بدون نام ] جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:53

عجیب است ...
دنیای عجیبی است
هرکس و هر منطقه ای از عدالت بگوید هیچ عیب نیست اما از اینکه دهتل از عدالت حرف بزند عجیب است زیرا ۲۰ سال است همه ی امکانات به بهانه ی دهتل فدای عدالت میشود.


ودیگر این که

این سوالات را از میتوانید از نماینده مجلس نیز بپرسید

سلام بر دوست و همشهری عزیز
دوست عزیز شما که بر این عقیده اید که ۲۰ سال است که همه امکانات به بهانه دهتل فدای عدالت میشود آیا تا بحال به دهتل آمده اید؟ اگر جوابتان مثبت است بفرمایید دهتل نسبت به دیگر مراکز دهستانهای منطقه چه امکانات بیشتر و بهتری دارد؟ هر جا که میرویم میگویند خوش به حالتان که آقای حسینی نماینده همشهریتان است . دیگر هیچ مشکل و غم غصه ای ندارید. حرف حرف شماست.!!! و ...
دوست عزیزم بهتر نیست کمی هم واقع بینانه تر به قظیه بنگریم؟
هرچند باعث افتخار ماست که چنین فردی در مقامات والای کشوری را به عنوان همشهریمان داریم اما حسینی گرچه دهتلی است ولی در زمینه کاری متعلق و نماینده سه شهرستان بزرگ است. و تا جایی که در توان ایشان بوده نیز به من و شما و دیگران خدمت کرده. مطمئنا حسینی با رای دهتلی ها که به بیش از ۷۰۰ رای هم نمیرسد بر کرسی مجلس ننشسته اند و این انتخاب چندین هزار نفر از مردم منطقه است.
پس بهتر است واقعیت را انکار نکنیم؛

دخت سورو یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 22:17 http://dokhte-suroo.blogfa.com/

سلام خسته نباشید مرسی که به وبلاگ من سر زدی
سربلند و پیروز باشید

فریده قاسمی دوشنبه 25 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:38 http://dokhtekong.blogsky.com/

سلام.......مشکل دانشگاه علوم پزشکی کمبود پزشک است شهرهای بندرلنگه و بندرکنگ نیز با این کمبود مواجه اند و حتی در بندرکنگ مشکل شبانه روزی ننمودن بهداری شهر وجود دارد. رئیس مرکز بهداشت اینکاررا برای دولت پرهزینه تلقی می کند و راهکار سپردن به بخش خصوصی(انجام شد ولی برگشت سرمایه نداشت) وخیرین ارائه می نماید.

سلام خانم قاسمی
ممنون از حظور و نظرات شما خواهر گرامی./

لینک باکس سنی دوشنبه 25 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:20

السلام علیکم ورحمةالله
خدمت شما دوست گرامی عرض کنم که مدتی بود سنی لینک باکس دچار مشکل شده بودان هم به خاظر خرابی یکی از سرور های میهن بلاگ
هم اینک دوباره فعل شده لذا از شما مجاهدگرامی استد عا داریم به همکاری خود ادامه دهید
خداوند پشت و پناهتان باد.
کد لینک باکس سنی جهت در ج در وبلاگتان _____________________________________________________
<p align="center">
<iframe name="dk_linkbox" src="http://sunnilinkbox.mihanblog.com" width="665" height="326" scrolling="yes" marginwidth="1" marginheight="1" border="1" frameborder="1"></iframe></table>

هرمز نو شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:53 http://hurmuz.blogsky.com

سلام عزیز
برای سیمین دعا...به روز شد

ابراهیم چهارشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:29

برادرجان من می توانم از مشکلات بهداشت و درمانی که حتی مرکز استان با آن دست به گریبان است چیزهایی بگویم که دل همه کباب شود! عزیزانی که در شهرستانها و دهات اطراف هستند که دیگر بماند!
با این همه مشکلاتی که همه جا هست و همه ما آنها را لمس کرده ایم می دانی بودجه بهداشت و درمان کشور هر سال از سال قبل کمتر می شود؟! ... این یعنی اینکه ... خودت بخوان حدیث این مجمل!

چیزی که عیان است...

هرمز نو جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:34 http://hurmuz.blogsky.com

سلام
«بر مزار بی سنگ...» ...هرمز نو به روز شد

مهرگان شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:23 http://bandarmehr.blogfa.com

عمر انسان کوتاه نیست بلکه ما بااتلاف وقت عمر خود را کاهش می دهیم
کیم وو چونگ
.
.
.
موفق باشید

**آفتاب** شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 http://www.karmostaj.blogfa.com

با سلام
خسته نباشید
معذرت می خوام که وقت نکردم بهتون سر بزنم...
۲ تا آپ کردین که آپ قبلی نظر ندادم یعنی ندیدم اما این یکی رو نظر می دم:)
خدا رو شکر کنید که حدااقل بقیه ساعات هفته رو دکتر دارین...
ما اینجا قبلا درمانگاه شبانه روزی بود بعد از رفتن دکتر درمانگاه دکتر ثابت برای ما فرستاده نشده... یه روز می یاد سه روز نمی یاد... تازه برنامه منظم نداره مثلاْ من برای اینکه بدونم امروز دکتر هست یا نه باید برم اونجا یا هم مزاحم بهورز بشم و ازش بژرسم که اونم آیا خبر دارد؟آیا نه؟
واقعاْ هم مشکل بزرگیه برای یک روستا...
پارسال یکی از اعضای خانواده ی ما دچار زنبورگزیدگی شد... به سرعت تمام بدنش پر شد از تاول و تمام پوست بدنش قرمز شده بود... خدا رو شکر که ما با شهر لار فقط ۳۵ کیلومتر فاصله داریم و تونستیم سریعاْ برسونیمش اما اگه احیاناْ زود ماشینی پیدا نشد چی؟
خلاصه دفترچه بیمه روستاییمون در کمد می پوسد:)))

فاروق براهیمی پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 15:08 http://gavbandimusic.blogfa.com/

سایت شما خیلی قشنگه اگر میشه سایت منو در قسمت هرمزگانیها بذار.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد