پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها
پایگاه اطلاع رسانی دهتل

پایگاه اطلاع رسانی دهتل

شهر سنگ نگاره ها

پشت پرده انتصاب استاندار و استعفای همه نمایندگان هرمزگان

خبرگزاری فارس از استعفای همزمان نمایندگان هرمزگان در اعتراض به انتصاب استاندار جدید این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نماینده بندرعباس گفت: نمایندگان استان هرمزگان از انتصاب استاندار جدید بی‌خبر بوده و در این زمینه هیچ گفتگویی با آنها صورت نگرفته بود.


شهریار مشیری نماینده بندرعباس در مجلس در جمع خبرنگاران با تایید خبر استعفای 5 نماینده استان هرمزگان گفت: این استعفا دراعتراض به انتصاب استاندار جدید استان هرمزگان صورت گرفته است.

وی افزود: استاندار جدید از مسئولان قبلی شهرداری تهران بوده و ما پیشنهاد می‌دهیم 5 نفر دیگر از شهردار تهران را به مجلس بیاورند تا به جای 5 نماینده مجلس ، نمایندگان استان در مجلس باشند.

محمد آشوری، علی‌ دیرباز، شهریار مشیری نمایندگان بندرعباس،‌قشم و حاجی‌آباد ، علی‌ معلمی‌پور نماینده میناب و سیدعبدالله حسینی نماینده بندر لنگه و بستک 5 نماینده استان هرمزگان هستند که پس از انتصاب استاندار جدید با تقدیم استعفای خود به نمایندگان مجلس از حضور درجلسه علنی مجلس خودداری کردند.

متن استعفای نمایندگان هرمزگان

ایران 1386/2/4

جناب آقای دکتر حداد عادل
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و اهداء تحیات
احتراما، همانگونه که استحضار دارند، مدتی است استاندار سابق استان هرمزگان به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور محترم منصوب شده است. مجمع نمایندگان استان با درک منطقی از خواست مردم آن سامان مبنی بر انتصاب استاندار محلی طی نامه‌ای که پیوست می‌باشد. این دغدغه را به ریاست جمهوری و وزارت کشور بدون تعیین مصداق منعکس نمود، و به دور از عصبیت‌های غیرمنطقی بومی‌گرایی و صرفا با نگاه حاکمیتی برای برطرف نمودن احساس تبعیض و تحقیر و در جهت تقویت بیشتر پیوند مردم آن منطقه با نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل واگرایی به همگرایی بر این مطالبه به حق اصرار ورزیدند.

در این مدت افراد زیادی با سوابق بسیار روشن و تجربیات گرانسنگ در مدیریت راشد استان و کشور در چرخه بررسی و انتخاب قرار گرفتند.

وزارت کشور پس از گذشت چند ماه از جابجایی استاندار سابق و رئیس جدید دفتر رئیس جمهوری جناب آقای شیخ‌الاسلامی، با عنایت به شناخت و اشرافیتی که ایشان نسبت به وضعیت استان داشتند، شخصی را از بین جمعی از نیروها با هماهنگی وزارت کشور جهت انتصاب، آماده کسب رأی اعتماد از دولت نمود. اما به یکباره، ورق برگشت و شتابزده و بدون اطلاع، قرعه فال به نام دیگری زده شد. از یکسو مردم مات و مبهوت شدند و از سوی دیگر نمایندگان استان خبر انتصاب استاندار و نام وی را فقط از طریق رسانه‌ها مطلع شدند.

آیا انتظار انتصاب فردی مطلع و آشنا به منطقه و آگاه به توانمندی‌ها و قابلیت‌ها استان خواستی گزافه می‌باشد؟!

هرگز در پی تحمیل نظرات خویش بر دولت و دخالت غیرقانونی در امور اجرایی نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. اما این بی‌مهری، تبعیض و دگانگی در رفتار را چگونه توجیه و تحلیل نمائیم؟!

آیا این سؤال به ذهن متبار نمی‌گردد، که اگر تصمیم‌گیرندگان معتقند که در چرخه انتخابا نیروی محلی، قحط‌الرجالیست؟! ناخودآگاه کارآمدی نظام را در تأمین و تربیت نیروی انسانی نشانه رفته‌اند، و باور و اعتقاد مردم را مخدوش می‌نمایند؟! و اگر بر غیر این باورند، چرا این تصمیمات در چنبره بی‌تدبیری‌ها گرفتار است؟!

درد این تناقضات را با چه دارویی می‌توان درمان نمود! آیا با این شیوه و روش‌ها به اعتماد و باور مردم لطمه وارد نمی‌آید. اعتمادی که همه اعتقاد دارند زیرساخت اتحاد ملی و انسجام اسلامی می‌باشد. مردم آن خطه می‌پندارند بعضی‌ها از شعارهای دولت نهم استفاده ابزاری می‌نمایند آیا سزاوار است در هنگامه مواجهه با قدرت‌های سلطه، از جبهه مشکلات داخل غافل شد! وزارت کشور چه پاسخی برای این شتابزدگی دارد؟! اینست روش عملیاتی کردن دکترین رهبری معظم انقلاب در امسال که به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیده شده است؟!

هرگز بر این باور نیستیم که بر طبل قومیت‌گرایی مزمن بکوبیم، چرا که کژراهه‌ای پیش نیست،‌ اما تحقیر را نیز بر نمی‌تابیم. گلایه مردم از تصمیم‌گیرندگان این حکومت،‌ تحقیری است که نسبت به آنان روا شده است.

پرواضح است که در طول استقرار دولت نهم،‌ نمایندگان استان، همواره پیشتاز تعامل با دولت و مسئولین بوده‌اند و همراهی با دولت را با رویکرد اعقادی و با تکیه بر تأکیدات مقام معظم رهبری پی‌گرفته‌اند. جنابعالی از دولت بپرسید، چگونه این تناقضات را توجیه می‌نماید؟!

آیا اعمال حق قانونی انتصاب مدیران اجرایی نیاز به تعامل با نمایندگان مردم را ندارد؟! اگر دارد، چرا وزارت کشور دراین خصوص دریغ ورزیده!! و تاکید قرآن کریم بر «و شاورهم فی الامر و امرهم شوری بینهم» چرا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
اگر وزیر محترم کشور در خصوص انتصاب کاره‌ای نیست، بهتر است برای حفظ حرمت و عزت خویش وزارت را به دیگری واگذارد.

امروز مردم استان ما از این بی‌اعتنایی به حقوق مصرح خویش در قانون اساسی مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها رنجیده خاطرند. ما نیز به عنوان مجمع نمایندگان استان این بی‌ا عتنایی و دوگانگی رفتار نسبت به مردم نجیب مرزداری که در صحنه‌های مختلف در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب زبانزد هستند و سراز پا نمی‌شناسند، را برنمی‌تابیم.

بنابراین استعفای جمعی خویش به محضر نمایندگان ملت تقدیم می‌کنیم، تا بیش از این مدیون مردمی که حق پیش پا افتاده خویش را دست نیافتنی می‌پندارند، نباشیم!

مجمع نمایندگان استان هرمزگان
علی معلمی‌پور،شهریار مشیری، سیدعبدالله حسینی، علی دیرباز ومحمد آشوری

 

نظرات 10 + ارسال نظر
چوک سورو چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:18 http://suru.blogsky.com

سلام خدمت رامی عزیز
تشکر از اینکه متن کامل استعفانامه گذاشتی ، من با اجازه این را در مطلبی که نوشته بودم لینک کردم .

اگر نمایندگان هرمزگان ( بدون اینکه عملکردهای گذشته انان در نظر گرفته باشیم و یا دیدگاهای انان تائید کرده باشم ، و فقط در رابطه با همین حرکت اخیر ) برای رسید به خواستهایشان پافشاری کنند ، وظیفه مردم هرمزگان چیست ؟ منفعل برخود کردن یا حمایت از این اعتراض نمایندگان ؟

وبلاگ اختصاصی ناصریا پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 http://nasserabdollahi.blogsky.com

من اصلا از چنین اقدامی خبر نداشتم!
ممنون که متن و اینجا گذاشتین حتما می خونمش.

خبرنگار پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:05

سلام دوست عزیز نباید فریب این عوامفریبی نمایندگان مزدور را در آستانه دورجدیدانتخابات خورد اینها رفیق دزدند و شریک قافله . به ما هم سری بزن

نمایندگان مزدور؟؟؟؟

بندرجاسک پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:40 http://www.jaski.ir

سلام. این استعفاها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند تا مخالفت. سال ۸۴ که هیئیت دولت شخصی مخالف بلوچ و سنی مذهب را به سمت استانداری سیستان و بلوچستان منصوب کرد همه نمایندگان سنی مذهب و بلوچ استعفا دادن ولی در عین ناباوری چندین روز بعد از این موضوع نه تنها استعفای خود را تکذیب کردند بلکه از حامیان استاندار هم شدند.

دختر رویدری پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:44 http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
تشکر از زحمات شما
ان شا الله موفق و سربلند باشید
در پناه حق .

سیدجلال جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:28 http://kolger.blogsky.com

سلام
احتمالا دولت مهرورز و عدالت محور این اقدام را در سال انسجام ملی و اتحاد اسلامی برای تحقق این شعار انجام داده است.

دوستداران اسحاق احمدی سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:02 http://eshaghmusic.blogfa.com

وبلاگ دوستداران اسحاق احمدی آپدیت شد

" محبوب..."

منتظر حضور گرمتون هستم

**آفتاب** یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:39 http://www.karmostaj.blogfa.com

با سلام
خسته نباشید
من با اینکه هرمزگانی نیستم اما خبر جالبی بود برام
دستت درد نکنه

مهرگان پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:01 http://www.bandarmehr.blogfa.com/

سلام خسته نباشید.
تو این چند سال یه بار دیدی یکی از آقایون برن پشت تریبون ٬ نطقی سخنی؟ ... یه کار مثبتی؟
آخرش هم که برای جلسه معارفه و تودیع استاندار جدید تشریف آوردن. البته کار خوبی کردن.
موفق باشید و پایدار
و قلمتان استوار

بهشب پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:36

من استعفا رو جدی نگرفتم . ۲۱و۲۲ اردیبهشت انجمن نمایش در فرهنگسرای طوبی برنامه های مختلفی داره ما رو خوشحال کن . شنیدی میگن به قبرستان گذر کردم ک....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد